Gruodžio mėn. vyko diskusija apie pilietiškumo ugdymo vaidmenį, didinant piliečių atsparumą krizėms. Diskusijoje dalyvavo Švietimo, mokslo ir sporto, Krašto apsaugos ministerijų, Nacionalinės švietimo agentūros, nevyriausybinių organizacijų atstovai ir mokytojai.
Khrystyna Chushak, Europos Vergelando centro (EVC) programos „Demokratinė mokykla“ koordinatorė pristatė preliminarius 2022 m. Ukrainoje vykdyto tyrimo rezultatus. Tyrime dalyvavo 40 mokyklų iš 18 Ukrainos regionų.
Tyrimo, vykdomo EVC bendradarbiaujant su Europos Taryba, ataskaita bus paskelbta šiemet, tačiau pirmieji rezultatai leidžia daryti prielaidas, kokios pilietiškumo praktikos, didinančios piliečių atsparumą krizėms, yra itin veiksmingos karo metu.
„Diskusijoje, vykusioje po K. Chushak pristatymo, aptarėme, kaip turėtume transformuoti pilietiškumo ugdymą tam, kad mūsų bendruomenės būtų atsparesnės globaliems iššūkiams. Jos metu pabrėžėme demokratinių vertybių stiprinimo svarbą. Atkreipėme dėmesį į bendruomeniškumo puoselėjimą, bendrųjų kompetencijų ir išgyvenimo įgūdžių balansą, praktinio ugdymo programas mokykloje ir už jos ribų, nevyriausybinių organizacijų įsitraukimą ir nuoseklų dalyvavimą“, – pasakoja Tinklo direktorė Judita Akromienė.
Rekomendacijos mokykloms „Atsparumo stiprinimas: pilietiškumo ugdymo vaidmuo“, kurias parengė Khrystyna Chushak, Europos Vergelando centro vykdomo projekto „Demokratinė mokykla: parama švietimo reformoms Ukrainoje“ vyriausioji programos koordinatorė, Lvivo pedagogų kvalifikacijos tobulinimo centro docentė, švietimo politikos skyriaus vadovė.
Diskusija „Visuomenės atsparumo didinimas: pilietiškumo ugdymo vaidmuo“ ir straipsnis yra projekto „Švietimas po NVO didinamuoju stiklu“, finansuojamo Europos Ekonominio finansinio mechanizmo ir yra APF (Aktyvių piliečių fondo) programos, dalis.