Mokymuisi visą gyvenimą (MVG) palankios sistemos modeliu siekiama užtikrinti visiems Lietuvos žmonėms galimybę mokytis visą gyvenimą, suformuoti įprotį mokytis nuolat. Senėjimo proceso metu vyresnio amžiaus žmonės patiria fizinių funkcijų, finansinio saugumo sumažėjimą ir socialinių ryšių pokyčius, kurie daro poveikį jų gyvenimo kokybei. Kita vertus, vyresni žmonės gali ruoštis pokyčiams mokydamiesi, tęsdami aktyvią intelektinę veiklą, stiprindami savo skaitmeninius įgūdžius ir stimuliuodami savo pažintinius bei bendruosius gebėjimus. Tokią galimybę vyresniesiems siūlo neformaliojo suaugusiųjų švietimo teikėjai ir Trečiojo amžiaus universitetai (toliau – TAU).
TAU vyresniems žmonėms gali suteikti, atnaujinti ir tobulinti žinias ir įgūdžius skaitmeninio raštingumo, užsienio kalbų, kultūros, socialinių gebėjimų, verslumo ir kitose srityse. Svarbu įvertinti skirtingą gyvenimo patirtį, įgytų įgūdžių ir įpročių įtaką vyresniems besimokantiems žmonėms ir ieškoti būdų, kaip pritaikyti jau sukauptas žinias. Taip pat, šie aspektai yra svarbūs rengiant kokybiškas programas ir pritaikant mokymo metodiką.
Šios rekomendacijos „ Kaip rengti mokymosi programas Trečiojo amžiaus universitete. Patirtis, įžvalgos, rekomendacijos“ remiasi 2019 m. Nacionalinio NVO švietimo tinklo parengtomis „Trečiojo amžiaus universitetų neformaliojo vyresniųjų suaugusiųjų švietimo kokybės užtikrinimo ir įsivertinimo rekomendacijomis“, jas papildo ir yra skirtos neformaliojo vyresniųjų suaugusiųjų švietimo paslaugos kokybei gerinti.
Projektą finansuoja