NAUJIENOS

Prisitaikymas prie karantino: švietimo NVO nuotolinį mokymą pradėjo be atostogų

2020-03-18

Kol valstybinės įstaigos skelbia atostogas ir dar tik rengia nuotolinio darbo planus, Nacionalinio švietimo NVO tinklo narės – nevyriausybinės švietimo organizacijos – jau nuo pirmos karantino dienos pradėjo virtualų mokymą. Ekstremalios sąlygos puikiai atskleidžia šių mažų švietimo įstaigų gebėjimus greitai prisitaikyti.

Demokratinės mokyklos mokiniai į pamokas internetu pakviesti nuo pirmadienio. Mokyklos vadovas Nerijus dalinasi savo požiūriu: “Matau visa tai  kaip galimybę sustiprinti savarankiško mokymosi įgūdžius, kurie itin praverčia gyvenime; virtualus mokymasis yra ir galimybė įvaldyti internetinius įrankius, nes nuotolinis darbas yra dabartis, tad išmokti naudotis nuotolinio darbo platformomis yra būtinas įgūdis ir dabar turime progą jį lavinti. Dėl susiklosčiusių aplinkybių vaikai tai daryti pradeda anksti, bet neabejoju, kad visos šios patirtys pravers gyvenime. Tuo pačiu tokie mokymo būdai priartina viso pasaulio informacijos lobynus, kuriuos atrandame ir įsisaviname greičiau bei efektyviau”.

Nuotolines pamokas vykdo ir Lauko darželis, organizuodamas užsiėmimus Skype ir kitų skaitmeninių priemonių pagalba bei skirdamas vaikams užduotis, kurias jie turi atlikti lauke. Tuo pačiu savo FB paskyroje kasdien siūlo lauko žaidimų idėjų ir ketina tą daryti iki kol tęsis karantinas ir bus leidžiama lankytis gamtoje. “Kai visi užsidaro, skatiname nepamiršti gamtos, kuri padeda daugelyje situacijų. Buvimas lauke padės ne tik fizinei savijautai, bet ir emocinei. O papildomai iškėlus ugdymo tikslus – gausis ir puiki mankšta protui,” sako Lauko darželio vadovas Žilvinas Karpis.

Atostogų avansu nenaudoja ir nevalstybinės neformaliojo švietimo organizacijos. Bit&byte virtualiai organizuoja “Technologijos vedlių” programą, kurioje dalyvauja daugiau nei 500 pradinių klasių mokytojų. O taip pat visus vaikus, tėvus ir mokytojus kiekvieną antradienį organizacija kviečia prisijungti prie atvirų ir nemokamų užsiėmimų, kuriuos transliuos bit&Byte Facebook paskyroje ir 15min.lt. Tokius užsiėmimus darys iki pat karantino pabaigos ir kas savaitę nagrinės įvairiausias namuose bei internete prieinamas technologijas. 

Be jokių trikdžių darbą tęsia Turing School bei skatina naudotis Discord platforma. Vadovas Lukas Kaminskis sako, kad: “Turing School visa IT mokymosi aplinka nuo pat pradžios buvo pritaikyta virtualiam mokymuisi, todėl prasidėjus karantinui, vienintelis dalykas, kas pakito – tai susitikimų formatas. Vietoje fizinių susitikimų, darome susitikimus per Discord platformą, kai tuo tarpų moksleivių vertinimai ir mokymasis visiškai nepakito. Mokymosi procesas mūsų organizacijoje nesustojo ir sėkmingai vyksta ir vyks toliau”.

Mokytojams ir jaunimo darbuotojams Pasaulio piliečių akademija kartu su užsienio partneriais rengia nuotolinį kursą „Global Education Goes Pop“,  padėsiantį geriau suprasti Darnaus vystymosi tikslų ir globaliojo švietimo reikšmę jaunimui skirtose veiklose ir įgyti žinių bei įrankių, kaip šiuos aspektus integruoti savo praktinėje veikloje. Nuotolinis kursas bus atviras visiems nuotolinio mokymosi platformoje https://youth-mooc.eu/.

Taigi nevalstybinis ugdymas nuotoliniu būdu prieinamas ne tik šias įstaigas lankantiems vaikams – dauguma organizacijų siūlo ir nemokamus atvirus užsiėmimus arba jų turinį visiems. Viešoje erdvėje pasigirsta kritikos, kad karantino metu tenka mokėti už nevalstybinius darželius, mokyklas ir popamokines veiklas, tačiau tėvų mokami mokesčiai dažnai yra pagrindinės pelno nesiekiančių švietimo organizacijų pajamos. Tuo metu, kai biudžetinių ugdymo įstaigų visos sąnaudos apmokamos mokesčių mokėtojų lėšomis, nepriklausomos pelno nesiekiančios organizacijos turi spręsti finansinius sunkumus savarankiškai. 

Šiandieninė situacija puikiai iliustruoja mažųjų švietimo teikėjų gebėjimą greitai reaguoti į pokyčius ir poreikius bei pasiūlyti kokybišką ugdymosi turinį visiems vaikams. Nacionalinis švietimo NVO tinklas skatina įtraukti kuo daugiau įvairių savitos padegogikos, bendruomeniniu švietimu užsiimančių nepelno organizacijų į bendrą švietimo sistemą lygiavertėmis partnerėmis, sudarant vienodas teisines ir finansines sąlygas. Taip bus galima pasiekti didesnės švietimo įvairovės ir jos prieinamumo, t.y. geresnės ugdymo kokybės visiems vaikams. Net ir ekstremaliomis sąlygomis.